Επικαιρότητα :
Αρχική » » Περιήγηση στο ηφαίστειο Σουσάκι

Περιήγηση στο ηφαίστειο Σουσάκι

Όχι δεν είναι κάποιο ηφαίστειο στην Ιαπωνία ή σε κάποια άλλη μακρινή χώρα της άπω ανατολής. Το Σουσάκι βρίσκεται κοντά στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας. Εκεί κρύβεται ένας μικρός θησαυρός που ελάχιστοι από τους κατοίκους της Αθήνας γνωρίζουν. Πρόκειται για ένα ηφαίστειο, το οποίο ανήκει στο ίδιο ηφαιστειακό τόξο με τα ηφαίστεια των Μεθάνων, της Αίγινας, του Πόρου, της Νισύρου και της Σαντορίνης.

Βρίσκεται σε ύψος 180 μ και παρότι η τελευταία ηφαιστειακή δραστηριότητα στην περιοχή έγινε πριν από 2,7 εκατ. χρόνια, υπάρχει ακόμα και σήμερα εντονότατη μεταηφαιστειακή δραστηριότητα με εκπομπή θερμών αερίων, κυρίως διοξειδίου του άνθρακα, μεθανίου και υδροθείου. Τα αέρια αυτά προκαλούν αποσάθρωση στα πετρώματα δημιουργώντας εντυπωσιακούς σχηματισμούς.

Στην περιοχή του ηφαιστείου υπάρχουν διάσπαρτες στοές από τις οποίες γίνονταν εξόρυξη θείου. Σε πολλά σημεία το έδαφος είναι θερμό, ενώ σε άλλα ακόμα και με το δάκτυλο να σκάψει κάποιος λίγα εκατοστά στο χώμα θα νιώσει τα θερμά αέρια να αναδύονται από τις πλαγιές του ηφαιστείου. Στα στόμια των πολλών στοών (φυσικών και τεχνητών) που υπάρχουν στην περιοχή, συναντάμε συχνά ψόφια έντομα και πουλιά, θανατωμένα από τα δηλητηριώδη αέρια. Στην περιοχή του ηφαιστείου υπάρχουν δύο φαράγγια τα οποία περιβάλλονται από πλαγιές με πολύ εντυπωσιακά ηφαιστειακά πετρώματα ενώ σε αυτά τρέχουν νερά που τροφοδοτούνται από πηγές διάσπαρτες κατά μήκος τους. Ανάλογα με την εποχή, τα φαράγγια αυτά μπορεί να κατεβάζουν πολύ νερό.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

Το ξεκίνημα της διαδρομής γίνεται γίνεται από έναν παράδρομο της εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου λίγο πριν τα διυλιστήρια της Motor Oil. Για να φτάσουμε στο ξεκίνημα της διαδρομής ερχόμενοι από Αθήνα ή Κόρινθο, ακολουθούμε την εθνική οδό μέχρι τον κόμβο των Αγίων Θεοδώρων. Στον κόμβο αυτό, βγαίνουμε από την εθνική οδό και ο δρόμος μας οδηγεί στην παλαιά εθνική οδό. Στο σημείο αυτό κάνουμε αριστερά και ακολουθούμε την παλαιά εθνική οδό με κατεύθυνση προς Κόρινθο για 3,4 χλμ. Στο σημείο αυτό, όπου η παλαιά εθνική οδός οδεύει παράλληλα και πολύ κοντά με τη νέα, κάνουμε δεξιά. Ο δρόμος που ακολουθούμε περνά πάνω από τη νέα εθνική οδό από μια γέφυρα και καταλήγει σε έναν παράδρομο της στο ρεύμα προς Κόρινθο. Εκεί, δεν ακολουθούμε τον παράδρομο, αλλά συνεχίζουμε ευθεία σε ασφαλτόδρομο για 140 μέτρα. Στο σημείο αυτό υπάρχει διακλάδωση όπου ο δρόμος χωρίζει σε δύο χωματόδρομους και μπορούμε να αφήσουμε το αυτοκίνητο (001). Συνεχίζουμε πεζοί στον αριστερό χωματόδρομο με κατεύθυνση βορειοδυτική. Μετά από 200 μέτρα συναντάμε στα δεξιά μας μια μάντρα ανακύκλωσης αυτοκινήτων και συνεχίζουμε ευθεία.

Μετά από άλλα 240 μέτρα συναντάμε διασταύρωση όπου πηγαίνουμε ευθεία. Μετά από άλλα 150 μέτρα ο δρόμος που ακολουθούμε διασταυρώνεται με ένα ρέμα. Ακολουθούμε δεξιά το ρέμα, το οποίο θα μας οδηγήσει στο ηφαίστειο.

Μετά από 800 μ πορείας στο ρέμα, φτάνουμε στο πιο εντυπωσιακό σημείο της διαδρομής. Το ρέμα στενεύει, οι πλαγιές του αποτελούνται από ηφαιστειακά πετρώματα και λίγα μέτρα αριστερά μας υπάρχουν στοές στο έδαφος από τις οποίες εκλύονται θερμά αέρια. Οδεύοντας στο φαράγγι, συναντάμε πολλές οπές, μικρές και μεγάλες, από τις οποίες εκλύονται θερμά αέρια. Στα σημεία αυτά τα πετρώματα εμφανίζουν εντυπωσιακούς σχηματισμούς και χρώματα. Η δυσοσμία βέβαια είναι κατά τόπους πολύ έντονη.

Συνεχίζοντας να ανηφορίζουμε, το φαράγγι στενεύει αλλά χωρίς εξοπλισμό και με αρκετή προσοχή μπορούμε να φτάσουμε μέχρι ένα σημείο όπου κατά περιόδους σχηματίζεται ένας καταρράκτης με μια μικρή λιμνούλα από κάτω του. Στο φαράγγι υπάρχουν διάσπαρτες μικρές πηγές. Από τον καταρράκτη και πάνω η ανάβαση είναι δύσκολη και μάλλον χρειάζεται εξοπλισμό.

Η ανάβαση που περιγράψαμε ως εδώ αφορά το ανατολικότερο φαράγγι. Στα δυτικά υπάρχει ένα ομαλότερο φαράγγι, με περισσότερα νερά αλλά με λιγότερο εντυπωσιακές πλαγιές. Αξίζει μια επίσκεψη. Για να το προσπελάσουμε, πρέπει να επιστρέψουμε προς τα πίσω ακολουθώντας το ανατολικό ρέμα μέχρι το σημείο που μπήκαμε σε αυτό.

Από το σημείο αυτό δεν ακολουθούμε το δρόμο αλλά συνεχίζουμε στο ρέμα για άλλα 430 μ σε πορεία νοτιοδυτική μέχρι να συναντήσουμε ένα χωματόδρομο. Ακολουθώντας το χωματόδρομο αυτόν αριστερά καταλήγουμε στον παράδρομο της εθνικής οδού.

Στον παράδρομο κάνουμε δεξιά και μετά από 350 μ συναντάμε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε δεξιά (002). Ο χωματόδρομος αυτός οδηγεί στην μικρή εκκλησία του Αγίου Δημητρίου.Μετά από 1,2 χλμ πορείας στο χωματόδρομο φτάνουμε στον Άγιο Δημήτριο. Από το σημείο αυτό, πρέπει να κινηθούμε ανατολικά χωρίς μονοπάτι (σε βατή πλαγιά) για 270 μ μέχρι να συναντήσουμε το ρέμα. Το ρέμα έχει αρκετό νερό (Γενάρης 2010) , είναι όμως ομαλότερο από το ανατολικό ρέμα και ίσως, αν κάποιος είναι αποφασισμένος να βραχεί, μπορεί να το ανέβει χωρίς εξοπλισμό. Εμείς πάντως δεν το επιχειρήσαμε και απλώς πορευτήκαμε μέσα σε αυτό για μια απόσταση 1,2 χλμ.

Εναλλακτικά, μπορούμε να φτάσουμε στο ρέμα χωρίς να περάσουμε από τον Άγιο Δημήτριο. Ακολουθώντας τον παράδρομο της εθνικής για 800 ακόμη μέτρα, συναντάμε το ρέμα και μπορούμε να το ανέβουμε από εκεί. Η εναλλακτική αυτή διαδρομή δε συστήνεται καθώς το τοπίο είναι θλιβερό, γεμάτο σκουπίδια, λάστιχα αυτοκινήτων και μπάζα που κάποιοι ασυνείδητοι πετούν εκεί για χρόνια.