Επικαιρότητα :
Αρχική » » Οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου συνιστούν αλλοίωση του πολιτεύματος

Οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου συνιστούν αλλοίωση του πολιτεύματος


Σοβαρά ζητήματα αντισυνταγματικότητας εγείρει η μαζική διαδικασία ψήφισης Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Μια διαδικασία η οποία προβλέπεται από το Σύνταγμα για έκτακτες και απρόβλεπτες περιπτώσεις, έχει μετατραπεί σε φάμπρικα ψήφισης σκληρών οικονομικών μέτρων που υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν θα περνούσαν ποτέ από το ελληνικό κοινοβούλιο. Πιο απλά, ένα άρθρο του Συντάγματος χρησιμοποιείται από τα κόμματα της συγκυβέρνησης μόνο και μόνο για να παραμείνουν γερά γαντζωμένοι στην εξουσία.
Όπως επισημαίνει o καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου του Πανεπιστήμιου Αθηνών, Ανδρέας Δημητρόπουλος, «Ασφαλώς και τίθενται ζητήματα αντισυνταγματικότητας και το βασικότερο σημείο είναι ότι υπάρχει μια διάσταση τύπου και συνταγματικότητας. Επιδιώκεται δηλαδή μια τυπική εφαρμογή των διατάξεων του Συντάγματος με πλήρη αδιαφορία για την ουσία του. Δεν είναι δυνατόν ένα μέτρο που ανήκει στο έκτακτο συνταγματικό δίκαιο κατά το άρθρο 44, του Συντάγματος, να το βλέπουμε να έχει χρήση μέτρου καθημερινότητας.
Το άρθρο 44 του Συντάγματος ορίζει ρητά ότι «Σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί ύστερα από πρόταση του υπουργικού συμβουλίου να εκδίδει πράξεις νομοθετικού περιεχομένου…».
Οι πράξεις αυτές υποβάλλονται στη Βουλή για κύρωση μέσα σε σαράντα μέρες από την έκδοσή τους, ή μέσα σε σαράντα ημέρες από τη σύγκληση της Βουλής σε σύνοδο. Αν δεν υποβληθούν στη Βουλή μέσα στις προαναφερόμενες προθεσμίες ή αν δεν εγκριθούν από αυτή μέσα σε τρεις μήνες από την υποβολή τους, παύουν να ισχύουν.
Ωστόσο τους τελευταίους μήνες έχει μετατραπεί σε φάμπρικα ψήφισης σκληρότατων και σημαντικών οικονομικών μέτρων, που στο μόνο που αποσκοπεί είναι να διατηρήσει τη συνοχή της κυβέρνησης. Το Σύνταγμα αντί να υπηρετεί τη δημοκρατία έχει μετατραπεί σε όργανο εξυπηρέτησης των στρατηγικών των πολιτικών κομμάτων.
«Σε κάθε περίπτωση δεν είναι δυνατή η μαζική έκδοση πράξεων νομοθετικού περιεχομένου. Αυτό είναι ένα φαινόμενο το οποίο παρατηρούμε τον τελευταίο καιρό και είναι μέρος ενός γενικότερου φαινομένου το ποίο αποσκοπεί περισσότερο σε μια τυπική εφαρμογή του Συντάγματος, μακριά όμως από την ουσία των επιταγών του Συνταγματικού νομοθέτη. Είναι κάτι γενικότερο, και είναι μια αλλοίωση του πολιτεύματος, γιατί κατά το συνταγματικό νομοθέτη τύπος και ουσία πρέπει να συμβαδίζουν», τονίζει ο κ. Δημητρόπουλος.
Σε πολλές περιπτώσεις για παράδειγμα, κρίσιμα νομοσχέδια 700 σελίδων ψηφίζονται με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Με τον τρόπο αυτό, ούτε τα κόμματα της αντιπολίτευσης έχουν το χρόνο να κάνουν τις επισημάνσεις τους, αλλά ούτε και το ίδιο το κοινοβούλιο να επεξεργαστεί κρίσιμες παραμέτρους των νομοσχεδίων.
«Οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου παρακάμπτουν το κοινοβουλευτικό έργο σε μεγάλο βαθμό. Ναι μεν έρχονται στη Βουλή προς κύρωση αλλά η Βουλή βρίσκεται ήδη προ τετελεσμένων γεγονότων. Αυτό αποτελεί και υποτίμηση του κοινοβουλίου και υποτίμηση του κοινοβουλευτικού έργου, εάν γίνεται σε μεγάλη κλίμακα. Με τον τρόπο αυτό ανάγεται η εξαίρεση σε κανόνα και εκμεταλλευόμαστε το Σύνταγμα για μια υπολειτουργία της δημοκρατικής διαδικασίας» επισημαίνει  o κ. Δημητρόπουλος.

Μοιραστείτε το :

Διαβάστε Επίσης

ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ




ΑΡΧΕΙΟ

 
Υποστήριξη : K-Smart IT Business Solutions |
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2012. Αγαπώ την Ελλάδα - All Rights Reserved
Σχεδίαση K-Smart